Energirikt mellanmål innan yoga

Har du precis som jag svårt att veta vad man ska äta innan man åker till yogaklassen, då många klasser ligger efter avslutad arbetstid men inte tillräckligt sent för att man ska hinna äta middag, då det bästa är att man inte har ätit två timmar innan, men helst fyra timmar.
 
Att vara seg och hungrig är kanske inte de bästa förutsättningarna för att få ut det bästa och mesta av yogan, men jag har hittat ett snabbt, otroligt enkelt och nyttigt mellanmål som är som ett raketbränsle och som hjälper till att hålla energin uppe under hela passet tills jag kan fylla på med middag när jag har kommit hem. Nämligen en matsked chiafrön blandat med en matsked ekologisk kokosolja. Det är inte bara nyttigt var för sig, utan kombinationen är som en välsmord energibomb full med nyttigheter, som ger dig all den energi du behöver.
 
Med ett glas vatten och en banan till så klarar jag mig otroligt bra tills jag har yogat klart. Chiafrön hjälper även till att hålla uppe vätskebalansen i kroppen, samt hjälper till att öka din uthållighet, så det är ett perfekt tillskott innan du tränar.
Dock så ska man tydligen inte äta detta på kvällen innan man ska gå och sova, då det kan göra dig för pigg.
Prova och se vad du tycker!

/ Alexandhra

Bild: Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0