För att lyckas så måste man våga

Vilket härligt pass det var i kväll! Äntligen! Och även om det känns som om levern och magen har vridits ur, så märks det direkt i min kropp då jag känner mig så stark och smidig, en underbar, härlig känsla! 

En tanke som slog mig när jag stod mot väggen vriden som en skurtrasa, var hur viktigt det är att vi tillåter oss själva att vara dåliga. Att det är ok om vi inte kan prestera på topp, för vi har alla dåliga dagar eller så håller vi helt enkelt på att lära oss och utvecklas. Att våga misslyckas är den enda vägen till att verkligen lyckas, för om vi inte vågar pusha och testa gränserna, så kan vi heller aldrig lyckas hela vägen!

Därför är det så viktigt att vi slutar att se på bakslag som något negativt eller att jämföra sig med andra istället för att fokusera på vart man själv är just nu och att det är okej. Ett steg i taget, en meter åt gången, för vi kan inte bestiga hela berget på en gång.

Jag känner att jag är ganska långt ner på berget, men det gör mig inget och jag ser väldigt mycket fram emot att ta mig upp till toppen, ett steg i taget. 

/Alexandhra
En trött men väldigt nöjd yogis
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0