En nybörjaryogis bekännelser

Jag har fått privilegiet att gästblogga här på Ayamayogas blogg och dela med mig av mina tankar och funderingar, samt min utveckling som nybörjaryogi.

Jag heter Alexandhra Berglund och är en norrländska som hamnade lite här nere i Blekingen på ett bananskal som man brukar säga. Jag är en kvinna mitt i livet som är engagerad och passionerad livsinspiratör, samt obotlig optimist. Jag är i grunden coach och motivationskonsult inom personlig utveckling och hälsa, samt mindfulness, men har under ett år skrivit på heltid som krönikör, frilandsskribent och i bokformat, men har nu börjat att kombinera dessa två.

Min erfarenhet av yoga är ganska kort men intensiv. Jag hade testat lite medicinsk yoga innan, men när jag provade global yoga hos Patricia Ayamayoga så var jag totalt såld. Det var inte bara den fysiska delen av yogans effekt som var så givande, men framför allt den inre resan och medvetenheten av hur mycket den fysiska kroppen hänger ihop med den själsliga. Detta gav mig ett inre lugn och en styrka som jag mitt i en skilsmässa behöver.

Så detta är min resa genom yogans förlovade land, för att hitta mig själv genom livets stora och små processer, men även tankar och funderingar på yogans process i den fysiska kroppen.

"Oavsett om du tror att du kan eller inte kan, så har du rätt" Henry Ford

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0